Urząd Miasta Piły zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony konsultacjespoleczne.pila.p.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Wszelkie problemy związane z dostępnością niniejszej strony internetowej należy zgłaszać Koordynatorowi do spraw dostępności – Pani Justynie Dziubie, za pomocą następujących kanałów komunikacyjnych:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Urząd Miasta Piły mieści się w budynku zlokalizowanym przy placu Staszica 10, 64-920 Piła. Jest to budynek 4 kondygnacyjny.
Komunikacja zewnętrzna – szerokość dojść , dojazdu do budynku nie budzi zastrzeżeń, Do budynku najłatwiej dotrzeć od strony ul. Piłsudskiego i Witaszka oraz Zygmunta Starego i 14 Lutego. W tych okolicach znajdują się przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie powinno być problemów z dojazdem do Urzędu. Ulice o nawierzchni asfaltowej a chodniki wykonane z płyt chodnikowych lub polbruku. Przy przejściach dla pieszych obniżone krawężniki.
Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe w tym 2 dla osób z niepełnosprawnością przyjeżdżających pojazdem mechanicznym.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia głównego prowadzą 3 stopnie schodowe i spocznik. Po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku. Wejście główne wyposażone jest w drzwi automatyczne, rozsuwane na boki, wzbudzane na detektor ruchu.
Do wejścia bocznego prowadzą 3 stopnie schodowe ze spocznikiem a wewnątrz 6 stopni.
Za drzwiami głównymi znajduje się strefa wejściowa (wiatrołap) o powierzchni 6 m2 a następnie drugie drzwi, również automatyczne rozsuwane na boki wzbudzane na detektor ruchu.
Na wprost wejścia usytuowany jest punkt informacyjny obsługiwany przez pracownika Urzędu, który udziela informacji w sprawie możliwości załatwienia konkretnej sprawy i kieruje interesanta do merytorycznego wydziału. Informacji udziela również dyżurny Straży Miejskiej, który dyżuruje w pomieszczeniu po lewej stronie od wejścia.
Po lewej stronie znajdują się również pomieszczenia biurowe do których wchodzi się po 4 stopniach schodowych i spocznikiem.
Także po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku. Osoba poruszająca się na wózku ma swobodny dostęp do windy, która znajduje się na wprost wejścia do budynku oraz do Sali Obsługi Interesanta, która znajduje się po prawej stronie od wejścia.
Winda z drzwiami automatycznymi wyposażona w przyciski w języku Braill’a oraz komunikaty głosowe.
Na piętra prowadzi klatka schodowa ze spocznikami na półpiętrach, po obu stronach zamontowane poręcze. Poszczególne kondygnacje podzielone są na hol, skrzydło lewe, skrzydło prawe. Szerokość korytarzy na piętrach wynosi ok 2,3 m. Dostęp do III piętra możliwy jest bocznymi klatkami schodowymi lub co wskazane dla wszystkich interesantów windą, zwłaszcza dla osób z niepełnosprawnością. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku, (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku.
Na każdej kondygnacji znajdują się po dwie toalety damskie i dwie męskie. Toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze w SOI oraz w lewym skrzydle budynku. Ponadto na parterze budynku znajduje się przewijak oraz kącik zabaw dla dzieci.
Oświetlenie jest równomierne w obrębie całego obiektu.
Obecnie w budynku jest tablica informacyjna z rozkładem wydziałów, numerami pomieszczeń biurowych. Aktualne komunikaty i bieżące informacje są również wyświetlane na monitorze telewizyjnym. Ponadto informacji udziela pracownik w punkcie informacyjnym oraz dyżurny Straży Miejskiej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’a poza windą osobową, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
W urzędzie istnieje możliwość skorzystania z tłumacza migowego na miejscu, po uprzednim zgłoszeniu. Osoba zainteresowana powinna zgłosić chęć skorzystania z takiej pomocy co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem. Zgłoszenie o potrzebie zapewnienia usługi tłumacza języka migowego dokonuje się poprzez złożenie „Wniosku o zapewnienie dostępności" i wysłanie go na adres siedziby urzędu – 64-920 Piła, plac Staszica 10 lub mailowy na adres dostepnosc@um.pila.pl
Urząd Miasta Piły zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę:
Obecnie w budynku znajduje się tablica informacyjna z rozkładem wydziałów, numerami pomieszczeń biurowych. Aktualne komunikaty i bieżące informacje wyświetlane są również na monitorze telewizyjnym. Ponadto informacji udziela pracownik w punkcie informacyjnym oraz dyżurny Straży Miejskiej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’a poza windą osobową, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące, urządzeń i środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.